آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ و بروشور یکی از راه‌های موثر برای معرفی بیزینس و خدمات شما می‌باشد. جذابیت در طراحی بروشور و کاتالوگ از انتخاب قطع و رنگ آن آغاز می‌شود و بررسی مشخصات فنی هر محصول و مقایسه محصولات، جذابیت کاتالوگ شما را تکمیل می‌کند. در این مقاله شما را با ۲۵ نکته مهم برای جذابیت بیشتر کاتالوگ و بروشور آشنا خواهیم کرد.

 

در حالی که این روزها بسیاری از بازاریابان بیشترین تلاش خود را برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، باید استدلال کرد در دنیایی که از هشتگ و تبلیغات پر شده است رسانه‌های چاپی مانند بروشور برای جلب توجه مشتریان بالقوه می‌تواند بسیار مناسب باشد.

فرقی نمی‌کند که بروشوری با اطلاعات زیاد در اختیار شما قرار گیرد که احساس کنید یک رمان کامل قرار است بخوانید، یا یک بروشور ساده هنگامی که در مطب دندانپزشکی منتظر نشسته‌اید در دست بگیرید، به هرحال بروشورها کمی برای خواندن سخت هستند. این بروشورها ممکن است پر از مطالب مهم باشند اما مگر اینکه کسی آن را به شما پیشنهاد دهد تا بخوانید و برای شما فرقی نمی‌کند که محتوای آن چقدر مهم و عمیق است.

در اینجا برای کمک به شما در طراحی جذاب بروشور و کاتالوگ ۲۵ روش معرفی شده است که به پیشرفت طراحی بروشور و کاتالوگ‌های شما کمک خواهد کرد و همچنین احتمال اشتراک‌گذاری اطلاعات شما را بالا خواهد برد.

۱.ساده فکر کنید

 

یک طراحی ساده می‌تواند بسیار موثر باشد و نیاز به خسته کننده کردن آن نیست. در این نوع بروشور عنوان با حروف ساده و تمیز در یک پس‌زمینه سفید نشان داده شده است که باعث برجسته شدن آن می‌شود. جلوه آن بسیار تمیز و مدرن است و اگرچه تضاد چندانی با هم ندارند اما هنوز هم می‌تواند نظر مخاطب را جلب کند. همچنین پر جلوه کردن و برجسته ساختن آن نیز می‌تواند بافت جالبی به بروشور اضافه کند که می‌توانید در فضای داخلی بروشور نیز از آن استفاده کنید.

۲.عملکرد را در نظر بگیرید

در نگاه اول این کاتالوگ به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد. مانند یک کتاب انبوه از اطلاعات. اما زمانی که باز می‌شود مخاطب با الگوی گل زیبایی مواجه می‌شود که با رنگ قرمز روشن صفحه مقدمه را تکمیل می‌کند. این سورپرایزهای کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی بر روی بینندگان بگذارد حتی اگر این سورپرایز به سادگی مخفی کردن یک گل زیبا باشد.

۳.با استفاده از اشکال ساده تاثیرگذاری ایجاد کنید

 

اشکال جغرافیایی برای سرگرم‌کننده جلوه دادن این بروشورها بسیار موثر است. برش رنگ در پس‌زمینه به انتقال پیام به مخاطب بسیار کمک می‌کند. گویی که در حال فراخوانی مخاطب هستید. برش‌ها همچنین ظاهری جذاب و سه بعدی را ایجاد می‌کند و می‌تواند علاقه مخاطب را بیشتر کند.

۴.آن را خطی نگه دارید

لازم نیست که حتما بروشورها را مانند جزوات تاشو طراحی کنید. می‌توانید از اشکال آکاردئونی استفاده کنید که به مخاطب اجازه می‌دهد در صورت انتخاب کل بروشور را مشاهده کند تا اینکه بخواهد هر صفحه را جدا ببیند.

 

۵.گرافیک را به صورت فیزیکی انعکاس دهید

 

در این بروشور عناصر گرافیکی در شکاف‌های مقاله بازتاب می‌یابند. مثلث‌های رنگی روشن به صفحات حاوی اطلاعات تبدیل می‌شوند. این باعث می‌شود که این بروشور به طور کلی بسیار منسجم باشد و هر یک از عناصر برای ایجاد یک قطعه جامد ترکیب می‌شوند.

۶.عناصر خلاقانه در آن درج کنید

اگر قصد دارید از عناصر فیزیکی در بروشور خود استفاده کنید (مثلا بروشور شما شامل سی‌دی، دی وی دی یا موارد مشابه باشد)، سعی کنید آن را به روشی جالب نشان دهید. مثلا می‌توانید سی‌دی را طوری قرار دهید که در هنگام باز کردن بروشور سی‌دی به سمت شما ظاهر شود و از شما دعوت کند که آن را بگیرید.

۷. از حالت جزوه خارج شوید

 

 

این یکی نمونه عالی از خلاقیت فوق‌العاده در طراحی بروشور است. یک قدم فراتر از طراحی تخت و جزوه مانند است و چیزی شبیه به یک طراحی سه بعدی می‌باشد. این حالت می‌تواند کاربر را درگیر کند و جلوه‌ای ماندگار برای او ایجاد کند. همچنین این طرح می‌تواند تعدادی از ایده‌های سه بعدی دیگر را را نیز برای بروشور به ارمغان آورد.
۸.اشکال مختلف در طراحی بروشور
 
 
 
لازم نیست که حتما صفحات بروشور شما مستعطیل یا مربع باشد. بلکه می‌تواند دایره، مثلث یا حتی قلب باشد. این شکل را می‌توانید متناسب با نوع تجارت خود انتخاب کنید. در  این مثال دایره‌ها روی هم قرار می‌گیرند با حرکت هر صفحه به طرز جالب آنچه در زیر آن است نمایان می‌شود.

 

 

 

 

 

موضوع: آموزش طراحی,

نویسنده:

تاریخ: جمعه 18 مرداد 1398 ساعت: 22:34

نظرات(0)

تعداد بازديد : 71

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 19
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 2
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 10
آي پي ديروز : 1
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 253
بازدید سال : 846
بازدید کلی : 4,089
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 52.14.221.18
مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل :
امروز : شنبه 29 اردیبهشت 1403

درباره ما

سایت مرجع آموزش,آموزش علمی,آموزش فناوری,آموزش هنر,آموزش کامپیوتر و نرم افزار

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد